Říkáš ? Tak všechno nejlepší k svátku! | ||||||||||||||||
J A K P
Ř E P R A V U J I ?
|
||||||||||||||||
JEZDEC, KTERÝ NENÍ MILOVÁN KONĚM, DALEKO NEDOJEDE.
|
důležité pro přepravu (všeobecně) |
pro standardní přepravu (do 8 hodin) |
pro dlouhodobou přepravu (nad 8 hodin) |
---|
1. Moje příprava před odjezdem:
Po spojení Transportéru s vozíkem zkontroluji
vizuálně tlak ve všech
pneumatikách.
Fyzicky všechna světla jak na voze tak vleku,
čemuž kladu velký důraz, aby se nemohlo stát že auto jedoucí za mnou
neví
že brzdím nebo se chystám odbočovat! Může se to někomu jevit jako banalita
nehodná komentování, nicméně opak je pravdou.
Také je třeba překontrolovat zda mám všechny potřebné
pomůcky k naložení
a přepravě koní a jiných zviřat:
Při krátkodobých cestách (pod 8 hodin):
(deka, přepravní
chrániče, vodítko, lana, ohlávku, kyblík na vodu...)
Při dlouhodobých
cestách (nad 8 hodin):
(žlaby, kyblík na
vodu, nádrž na vodu -
je potřeba mít určitou zásobu vody v autě,
protože vždy se vám nepodaří zastavit u zdroje
vody - oves,
seno...)
Krmení však konzultuji z majitelem, je lepší
zvířatům dát na co jsou zvyklá.
Při dlouhodobých cestách dávám do vozíku podestýlku
z pilin nebo slámy (konzultace z majitelem.) Ne každý koník
snáší piliny.
Pro jiná zvířata volím piliny a na ně ještě slámu.
Před dlouhotrvající cestou kontroluji fyzicky všechny
náplně vozidla.
2. Příjezd na místo nakládky:
Na místo nakládky jezdím zhruba 15 minut před plánovaným
odjezdem (někdy i dříve).
Pokud víte, že koník se hůře nakládá nebo budou potřeba nějaké úpravy
vozíku (koník je zvyklý jezdit bez přepážky)
nebo je potřeba koníkovi
podat sedativa informujte mě prosím předem.
3. Příprava koně či jiného zvířete před odjezdem:
Koníka před odjezdem zpravidla připravuje na transport
majitel nebo
pověřená osoba, ale po domluvě jsem schopen přípravu zajistit.
Nedávejte prosím koníkovi za každou cenu přepravní
chrániče, deky, chrániče ocasu a jiné pokud na to není zvyklý,
zvyšuje
to stres z přepravy!
4. Naložení koně nebo
jiného zvířete:
Koníka si každý majitel obvykle nakládá
sám. Samozřejmě na požádání Vám pomůžu nebo koníka naložím.
Prosím
zachovejte chladnou hlavu při nakládání pokud
Vám koník nenastoupí okamžitě a na první pokus,
je to zvíře a má také
svou hlavu.
Čím více
se koník vystresuje tím hůře půjde nakládat!
5. Kůň nebo jiné
zvíře během cesty:
Zastávky při dlouhotrvajících cestách:
zastavuje se po 4 hodinách (výměna řidičů)
po 8 hodinách se zastavuje na hodinu (zastávka
pro koně dle veterinárních předpisů = různé u různých druhů zvířat.)
Při každé zastávce se zvířatům podává voda. Krmení
3x denně (po konzultaci s majitele)
6. Dočasně ustájení v místě odpočinku:
Pokud se na místo určení nedorazí za dobu jízdy
16 hodin je potřeba zastavit v místě odpočinku kde se kůň (zvířata)
ustájí.
Po vyložení koníka vyvodím, ochladím nohy koníkovi,
vypucuji a dám do boxu.
Já se ubytují pokud možno v těsné blizkosti se stájemi. Noční kontrola stájí
není vyjímkou.
7. Prohlídky veterináře:
Také zajišťuji veterináře který zkontroluje, že
koník (zvířata) jsou způsobilá pokračovat v přepravě.
Mezi tím kolega vyčistí a umyje vozík, aby ho měli
zvířátka na druhý den opět krásně čistý!
8. Cesta trajektem:
Cesta do přístavu až na vyjímky je vcelku dobře značená, ale i tak
na mě čekají nutné kontroly v mezinárodní zóně.
A protože frontu nijak neovlivním je nanejvýš vhodné být
v přístavu minimálně hodinu před vyplutím.
Vzhledem k tomu, že se trajekt objednává dopředu, tak formality probíhají poměrně
rychle. Je dobré na příslušném místě upozornit,
že se jedná o transport zvířete. Většinou se mě přednostně ujmou a vyberou přenejmenším
vhodnější místo pro najetí
i samotné parkování. Z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že mě pomocí vysílaček
a nejrůznějších gest a pokřiků bleskově navedou na milimetr přesně. Tady se vlastní
iniciativita opravdu nevyplácí. Jsou to prostě profíci.
Přímo v parkovací zóně je důležité domluvit se s ochrankou,
aby jsem mohl pravidelně chodit kontrolovat zvířata. Nákladní
prostor se totíž v drtivé většině po vyplutí uzavřen.
Pohyb v nákladním prostoru a vstup do něj je povolen pouze v doprovodu ochranky.
A protože se stráže asi po 4 hodinách střídají, mám pro všechny případy za
předním sklem cedulku se
jménem, telefonem a číslem kajuty - jsou to přece jen lidi.
9. Letecká přeprava:
Tato přeprava je kapitola sama o sobě. Alfa a omega je destinace, druh
a počet přepravovaných zvířat.
Od toho se odvíjí různá konkrétní opatření (bezpečnostní,
veterinární, karanténí...adt.) a především cena.
Je to trochu více papírování
a chce to trpělivost
při hledání optimální nabídky.
10. Dojezd na místo určení:
Předám koně (jiné zvíře) se všemi doklady,
požádám osobu která zvíře přebírá o řádnou kontrolu,
podám informace o průběhu transportu
a pokud je vše v pořádku po podpisu předávajícího
protokolu je můj
úkol splněn.
Pak následuje podle možností důkladná očista auta a hlavně vozíku,
aby ho měli další zvířátka na další přepravu opět krásně čistý!
Doma
ještě provedu dezinfekci.
Myslím
že čistota vozíku je tak trochu vizitkou dopravce.
Tak a teď ještě kávičku, popřípadě přespání a
hurá domů.
Neberte to prosím jako, rady nebo "výklad zákona",
tak se prostě snažím přepravovat já.
Věřím, že pokud si toho před cestou řekneme co nejvíc, pak stačí
si jen popřát "ŠŤASNOU CESTU!"
A budete
se divit, jezdím předpisově.
Bronislav
Šup ICQ: 277967349 Skype: bronasup http://www.prepravazvirat.cz http://www.SupSemSupTam.cz |
Smolín 15 (mapa) 691 23 Pohořelice, CZ mobil: +420 777 822 690 tel./fax: +420 774 424 835 e-mail: info@prepravazvirat.cz e-mail: info@SupSemSupTam.cz |
|
Stáhněte si Skype a volejte zdarma. |